„Студентска трибуна“ е първият в България радио-академичен журнал – от студенти, за студенти! Подобно на останалите научни списания, „Студентска трибуна“ ще представя само рецензирани научни материали. Разликата? Разликата е, че не печатаме журнала, а го излъчваме в музикалната платформа „Spotify“!
Името на подкаст-а идва от едноименния студентски вестник, списван в Националния студентски дом в продължения на десетилетия. Вестникът излиза от 1957 до 1991 година като продължение на оригиналното издание на „Студентска трибуна“ от 1927 – 1930 г.
Всеки бакалавър, магистър или докторант, който има желание да се включи в проекта, може да пише на: director@studenthouse.bg.
За подкаста можете да се абонирате и да слушате на:
- Spotify – изисква се безплатна регистрация за слушане
- Anchor.fm – не се изисква регистрация за слушане
Първите два епизода са посветени на управленската теория и са по трудове на Христиан Даскалов – докторант в Стопански факултет на Технически университет – София, работещ по въпросите на управлението на заинтересованите страни при технологични проекти с отворен код и свързаните с тях критични фактори за успех.
Ето и кратко резюме на темите:
- Епизод 1 – „Емоционалната и социална интелигентност – теория и приложение в практиката“ – Темите, които се разглеждат в научно-изследователското и художествено творчество на Даниел Голман и Дейл Карнеги, засегнати и в настоящия епизод на подкаста „Студентска трибуна“, са свързани с изследванията за мястото и ролята на социалната и емоционална интелигентност в мениджмънта и неизменно свързаните с него личностно развитие и екипни взаимоотношения. С настоящия епизод е направен опит да се представи аргументирано и структурирано кратка биографична справка за двамата автори и техните творби по темата, придружена с по-детайлно описание и анализ на засегната проблематика и нейното приложение в мениджмънта.
- Епизод 2 – „Видове управленски грешки и подходи за преодоляването им“ – В литературата, посветена на мениджмънта и лидерските умени, броят на книгите за „успешното, ефективно, модерно” и пр. лидерство расте със всеки изминал ден. Но като че ли авторите странят от един от основните си съвети, а именно – да се учим от грешките си, за да се развиваме в личностен и управленски аспект. Тази задача за „учене чрез грешки” трудно се постига на практика, още повече, когато темата се избягва или неглижира.
Трябва да влезете, за да коментирате.